Search
Close this search box.
بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

بهترین زمان رنگ کردن مو پس از کاشت مو

یکی از سوالات افراد بعد از کاشت مو درباره‌ی انتخاب زمان مناسب برای رنگ کردن مو است. استفاده از رنگ مو بعد از کاشت، اصول و قواعدی دارد که باید حتما رعایت کنید. در این مقاله سعی داریم به طور کامل درباره این موضوع و نکاتی که باید رعایت کرد توضیح دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

رنگ کردن موها قبل از کاشت مو

تقریبا یک هفته قبل از کاشت مو، پزشک، در صورتی که موهای سفید زیادی داشته باشید، از شما می‌خواهد تا موهای خود را رنگ تیره کنید. به این ترتیب امکان برداشت موهای سفید از بانک مو در زمان عمل کاشت، وجود دارد. به هر حال نکاتی را باید برای رنگ کردن موها قبل از عمل رعایت کنید، بهترین دکتر کاشت مو، در جلسه مشاوره قبل از کاشت به شما توضیح می‌دهد.

چه زمانی بعد از کاشت مو، از رنگ مو استفاده کنیم؟

بعد از کاشت مو، توصیه می‌شود حداقل ۴ تا ۶ هفته صبر کنید تا بتوانید از رنگ مو استفاده کنید. این زمان به فولیکول‌های مو اجازه می‌دهد که به خوبی در پوست سر تثبیت شوند و همچنین پوست سر زمان کافی برای بهبود پیدا کند.

استفاده زودهنگام از رنگ مو می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته‌شده آسیب برساند و یا باعث تحریک پوست سر شود. همچنین مواد شیمیایی موجود در رنگ مو ممکن است باعث ایجاد التهاب یا واکنش‌های آلرژیک شوند که می‌تواند فرایند بهبود را مختل کند. پیش از رنگ کردن موها، بهتر است با پزشک یا متخصص کاشت مو مشورت کنید تا مطمئن شوید که زمان مناسب برای رنگ کردن موهای شما فرا رسیده است.

دکلره کردن مو بعد از کاشت مو

دکلره کردن بعد از کاشت مو

دکلره کردن بعد از کاشت مو، نیاز به احتیاط زیادی دارد، زیرا دکلره نسبت به رنگ معمولی، مواد شیمیایی قوی‌تری دارد که می‌تواند به موها و پوست سر آسیب برساند. اگر برای انجام این کار اصرار دارید، حداقل ۶ ماه صبر کنید تا فولیکول‌های مو به طور کامل تثبیت شده و پوست سر بهبود یابد. البته بعد از گذشت ۶ ماه،  حتما قبل از اقدام با پزشک خود مشورت کنید.

بعد از کاشت مو، چه نکات مراقبتی باید رعایت شود؟

بعد از کاشت مو، برای رنگ کردن موهای خود، حتما باید نکات زیر را رعایت کنید.

  1. از رنگ‌ موهایی که فاقد آمونیاک و سایر مواد شیمیایی قوی هستند و کمتر به پوست سر آسیب می‌رساند، استفاده کنید.
  2. قبل از استفاده از رنگ روی تمام موها، مقداری از آن را روی یک بخش کوچک از موها و پوست سر تست کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیکی ایجاد نمی‌شود.
  3. سعی کنید رنگ مو را بیشتر روی ساقه و نوک موها بزنید و از تماس مستقیم رنگ با پوست سر اجتناب کنید تا از تحریک و التهاب جلوگیری شود.
  4. اگر مجبور به استفاده از رنگ مو هستید، زمان کمتری برای ماندن رنگ روی موها در نظر بگیرید.
  5. پس از رنگ کردن موهای خود، حتما از شامپوها و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده، استفاده کنید.

عوارض رنگ کردن مو بعد از عمل پیوند مو

رنگ کردن مو بعد از عمل پیوند مو، می‌تواند عوارض احتمالی برای ما به دنبال داشته باشد. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. حساسیت پوست کف سر و آسیب به فولیکول های کاشته شده
  2. عفونت پوست کف سر
  3. مختل کردن رشد موهای کاشته شده
  4. خارش، تورم و قرمزی
  5. بروز آسیب در محل برداشت بانک مو

رنگ شیمیایی یا گیاهی کدام یک بهتر است؟

پس از کاشت مو، رنگ مو گیاهی به دلیل ملایم‌تر بودن برای مو و پوست سر، معمولاً گزینه بهتری هستند. رنگ موهای شیمیایی باعث خشکی کف سر، خارش و حساسیت می شوند. اما رنگ‌های گیاهی ممکن است به اندازه رنگ‌های شیمیایی پایدار نباشند و نیاز به تجدید رنگ داشته باشند.

آیا تغییر رنگ مو بعد از کاشت می‌تواند بر نتیجه نهایی کاشت مو تأثیر بگذارد؟

اگر رنگ کردن مو به درستی انجام شود و مواد شیمیایی قوی استفاده نشود، نباید بر نتیجه نهایی کاشت مو تأثیر بگذارد. اما اگر زودتر از موعد یا با مواد مضر رنگ شود، ممکن است به فولیکول‌های مو آسیب برساند.

آیا رنگ کردن موهای کاشته شده باعث ریزش مو می‌شود؟

اگر رنگ کردن مو، در زمان مناسب و با استفاده از محصولات مناسب انجام شود، نباید باعث ریزش مو شود. اما رنگ کردن زودهنگام یا استفاده از مواد شیمیایی قوی ممکن است به فولیکول‌های تازه کاشته‌شده آسیب برساند.

رنگ کردن مکرر مو بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

به عقیده پزشکان، موهای کاشته شده قوی تر از موهای قبلی هستند و رنگ کردن مو احتمال بروز آسیب در موهای قبلی را به دنبال دارد. به هر حال قبل از رنگ کردن مو بعد از کاشت، باید با پزشک مشورت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط