Search
Close this search box.
مراقبتهای کاشت مو

نکات مراقبتی قبل از کاشت مو

نکات مهم قبل از کاشت مو برای افراد کاندید این روش از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید حتما آن ها را بشناسید و رعایت کنید. درواقع این نکات سبب می‌شود که شما نتیجه بهتری در انتهای کار دریافت کنید و دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشید. دکتر کامران جزایری قبل از کاشت مو تمامی نکات مهم و ضروری را توضیح خواهد داد که زیباجو اطلاعات کامل از روش انتخابی داشته باشد.

مراقبت‌ های پیش از کاشت مو

هنگامی که برای کاشت مو اقدام می‌کنید، می‌بایست به مراقبت‌های قبل از انجام آن توجه کرده و آن‌ها را به درستی انجام دهید. این امر باعث می‌شود که پیوند به خوبی انجام شود و بیمار هیچ گونه ناراحتی در طول عمل احساس نکند. مراقبت‌های قبل از کاشت مو می‌بایست به مدت ۱۰ روز پیش از انجام آن انجام شود.

برخی از این مراقبت ها عبارتند از:
• به توصیه پزشکان،بیمار می بایسیت از مصرف هرگونه آسپرین، ادویل، داروهای ضدالتهاب، مسکن و همچنین ویتامین ها به ویژه ویتامین B و E، رقیق کننده های خون و داروهای گیاهی خودداری کند.
• همچنین بیمار باید از مصرف هر گونه استروئید و استفاده از کرم های کورتیزون خودداری کند زیرا این دارو ها می توانند خطر خونریزی در حین جراحی را افزایش دهند.
• مصرف الکل و سیگار نیز در این دوران ممنوع است.

نکات قبل کاشت مو

همه موارد فوق باعث خونریزی بیشتر در حین جراحی، و کبودی در زیر پوست شده و حتی ممکن است سبب عدم موفقیت جراحی شما می‌شود. علاوه بر این ۱۰ روز پیش از عمل از خوردن غذاهای هندی و آسیایی (غذاهای تند) پرهیز کنید و رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشد. پس از اتمام جراحی کاشت مو دیگر محدودیت غذایی خاصی وجود ندارد. از مصرف هرگونه مکمل یا نوشیدنی انرژی‌زا بپرهیزید چرا که ممکن است موارد تشکیل دهنده‌ی آنها سبب خونریزی بیشتر شود. نسخه‌های خود را در روز جراحی همراه داشته باشید. پزشک شما احتمالا یک داروی ضد درد، آنتی بیوتیک و چند قرص والیوم ( مسکن و خواب آور به منظور کاهش اظطراب و استرس) برایتان تجویز خواهد کرد تا صبح روز جراحی به شما آرامش دهد.

بیشتر بدانید: بهترین دکتر کاشت مو در تهران چه کسی است؟

دو هفته پیش از جراحی کاشت مو

• اگر علائم تب، سرفه، تنگی نفس یا بدن درد دارید، لطفاً با پزشک خود در میان بگذارید.
• مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C را سه بار در روز برای کمک به بهبودی پس از انجام کاشت مو توصیه می شود
• اگر قرار است کاشت مو را به روش FUT انجام دهید، قبل از جراحی موهای پشت سر خود را کوتاه نکنید.
• از مصرف محصولات موضعی درمان مو که باعث افزایش جریان خون در پوست سر می شود، خودرداری کنید

یک هفته قبل از جراحی کاشت مو

• یک هفته کامل قبل و بعد از عمل از مصرف الکل خودداری کنید. الکل سبب افزایش خونریزی در طول جراحی می شود.
• یک هفته قبل از عمل از کشیدن سیگار و محصولات نیکوتینی خودداری کنید. نیکوتین عروق خونی را منقبض می‌کند
و رسیدن خون غنی از اکسیژن را به محل جراحی دشوار می کند.
• اگر سابقه ی فشار خون بالا، آسم، درد قفسه سینه یا تپش قلب، مشکلات کبدی یا کلیوی، اختلالات خواب یا تنگی نفس داشته اید حتما به بهترین متخصص پوست و مو خود را مطلع کنید چرا که این امر بسیار حائز اهمیت است
• اگر موهای خود را رنگ می کنید، این عمل را یک هفته بعد از عمل انجام دهید چرا که هرگونه رشد مجدد مو، روشن تر شدن و یا کوتاه کردن آن عمل کاشت مو را سخت تر می‌کند.

یک روز قبل از جراحی کاشت مو چکار انجام دهیم؟

مراقبت های لازم یک روز قبل از جراحی کاشت مو شامل موازد زیر است:
• بیمار می‌بایست خواب کافی داشته باشد.
• استفاده از هر گونه اسپری مو، ژل یا سایر محصولات حالت دهنده مو ممنوع است.
• مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو

مراقبت های لازم در روز جراحی کاشت مو

در روز جراحی، بیمار باید قبل از مراجعه به کلینیک داروهای تجویز شده خود را مصرف کند. همراه داشتن یک پیراهن دکمه دار معمولا به بیمار توصیه می شود تا بتواند پس از انجام جراحی به راحتی آن را بپوشد. سایر دستورالعمل هایی که فرد باید در روز کاشت مو رعایت کند به شرح زیر است:
• پوست سر را با یک شامپوی معمولی بشویید.
• صبحانه سبک میل کرده و از مصرف بیش از اندازه کافئین خودداری کنید.
• از گذاشتن هر گونه کلاه گیس، زیور آلات مو یا محصولات حالت دهنده مو خودداری کنید.
• از ورزش، دویدن، آهسته دویدن یا انجام هر گونه فعالیت شدید خودداری کنید.

پزشک کاشت مو را با بی حسی در نواحی که دچار ریزش مو و طاسی شده است، آغاز می کند. اگر استخراج واحد فولیکولی (FUE) نیاز باشد، پزشک تک تک فولیکول‌های مو را از نواحی سالم پوست سر استخراج کرده و آن‌ها را به نقاط بدون مو پیوند می‌زند. این پیوند معمولاً چندین جلسه و هر جلسه دو تا چهار ساعت طول می کشد.
از سوی دیگر، در مورد پیوند واحد فولیکولی (FUT)، پزشک چند سانتی متر از پیوند پوست را از ناحیه اهداکننده برداشته، آن‌ها را به بخش‌های کوچک برش می‌دهد و فولیکول‌های مو را از این بخش‌ها استخراج می‌کند. سپس این فولیکول ها را در برش های کوچک روی ناحیه گیرنده می کارند که تکمیل آن حدود ۴ تا ۶ ساعت طول می کشد.

منابع :

https://www.healthline.com/health/hair-transplant

2 Responses
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط