Search
Close this search box.
لیزرموهای زائد بیکینی و زیر بغل

هزینه لیزر بیکینی و زیر بغل در سال ۱۴۰۳

موهای زائد بدن می توانند نقش بسیار موثری در کاهش جذابیت بدن داشته باشند. از طرفی این موها برای تمامی افراد به خصوص بانوان بسیار آزاردهنده می باشند. قسمت بیکینی (اندام تناسلی زنانه) و زیر بغل بانوان از نقاط حساس بدن آن‌ها می باشد و شیو موهای زائد این قسمت‌ها می تواند بسیار کلافه کننده باشد. لیزر بدن یکی از بهترین و محبوب ترین روش هایی می باشد که امروزه اکثر بانوان برای رفع موهای زائد بدن خود از آن استفاده می نمایند. البته شایعات بسیار متعددی در رابطه با لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل وجود دارد که برخی از آن ها واقعیت و برخی دیگر آن ها غلط می باشند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با لیزر زیر بغل و بیکینی بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

تماس با دکتر کامران جزایری

آیا لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل واقعا تاثیرگذار است؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل وجود دارد، میزان تاثیرگذاری مکانیزم لیزر روی موهای زائد این قسمت‌ها می باشد. به طور کلی در دستگاه لیزر پرتو نوری خاصی وجود دارد که موهای زائد را از بین می برد. از مهم ترین عوامل موثر در تعیین میزان تاثیرات پرتوهای لیزر، سلول‌های ملانین هستند. این سلول‌ها رنگدانه‌های مو می باشند و زمانی که از بین می روند، منجر به توقف رشد موها می‌شوند. به همین دلیل زمانی که پرتو لیزر روی پوست تابیده می شود، این سلول‌ها را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چه عواملی بر ماندگاری اثر لیزر موهای زائد موثر است؟

نحوه عملکرد دستگاه لیزر نقش بسیار زیادی در میزان تاثیرگذاری لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل دارد. در صورتی که عملکرد دستگاه مورد استفاده جهت لیزر با اختلال مواجه باشد، عوارض ناشی از آن افزایش می‌یابد. همچنین در صورتی که سرعت تابش پرتوهای نوری لیزر افزایش پیدا کند، عوارض ناشی از لیزر درمانی نیز بیشتر خواهد شد. البته توجه داشته باشید که هنگام لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل عوامل مختلفی وجود دارند که در تعیین نتیجه نهایی نقش دارند. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر نتیجه لیزر درمانی می توان به جنس پوست، رنگ، میزان تیرگی، خشکی پوست، شرایط جسمی و تعادل هورمون های بدن اشاره نمود. ماندگاری لیزر معمولا بالاست اما برای تاثیر بهتر باید هرچند ماه یک بار بسته به نوع پوست و شرایط هر فرد برای شارژ لیزر به مطب متخصص پوست تان مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: درمان جدید لکه های پوستی

عوارض احتمالی لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل

از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل وجود دارد، عوارض احتمالی ناشی از لیزر این قسمت ها می باشد. حرارت ناشی از پرتوهای نوری دستگاه لیزر، می تواند موجب بروز برخی از عوارض کوتاه مدت شود. البته شدت این عوارض کاملا به میزان حساسیت و شرایط پوست شما بستگی دارد. به طور کلی از عوارض ناشی از لیزر بیکینی و زیر بغل می توان به موارد زیر اشاره نمود.


قرمزی و تورم

پوسته پوسته شدن

تغییر رنگ پوست



• قرمزی و تورم: از ابتدایی ترین عوارض پس از لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل ایجاد تورم و قرمزی در این نواحی می باشد. این موضوع به دلیل واکنش طبیعی پوست به اشعه لیزر بوده و پس از چند ساعت برطرف خواهد شد. در صورتی که این عارضه طولانی شد می توانید از کمپرس سرد برای رفع آن استفاده نمایید.


• پوسته پوسته شدن: از دیگر عارضه های ناشی از لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل پوسته شدن بیکینی و زیر بغل است. این عارضه در تمامی افراد بروز پیدا نمی کند. معمولا کسانی که پوست بسیار نازک و حساسی دارند با این مشکل مواجه می شود. در صورتی که حساسیت پوست بیش از اندازه باشد، ممکن است این پوسته ها به صورت زخم های بسیار ریز و خفیف بروز پیدا کنند. در این صورت می توان از کرم های مرطوب کننده برای بهبود آن ها استفاده نمود.


• تغییر رنگ: در صورتی که مرکز و دستگاه معتبر و ایمنی را برای لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل انتخاب نکرده باشید، ممکن است با این عارضه مواجه شوید. کاهش و یا افزایش رنگدانه‌های پوستی از عوارض بسیار نادر در لیزر درمانی می باشند. با این وجود در صورت بروز این عارضه می توانید از درمان‌های پزشکی برای رفع آن استفاده نمایید. اگر بیماری پوستی دارید قبل از انجام لیزر حتما با متخصص پوست مشورت کنید.

انجام لیزر درمانی در دوران بارداری ممنوع است !؟


عملکرد لیزر موهای زائد بدن به گونه ای می باشد که پرتو لیزر تنها به چند سانتی متر زیر پوست نفوذ می کند. بنابراین احتمال آسیب رساندن این پرتوهای نوری به اندام های داخلی بدن تقریبا غیر ممکن است. یکی از شایعات بسیار رایج در رابطه با لیزر ناحیه تناسلی، تاثیر آن بر روی قدرت باروری و ایجاد مشکلات رحمی می باشد. در صورتی که پرتو لیزر هیچ گونه تاثیری بر روی قدرت باروری و یا سلامتی رحم ندارد. با این وجود توصیه می شود بانوان در طول بارداری از انجام لیزر درمانی اجتناب نمایند. زیرا در این دوران هورمون های بدن به شدت نامتعادل هستند و همین موضوع می تواند منجر به عدم نتیجه دهی لیزر درمانی شود. تا به امروز استنادی مبنی بر ضرر لیزر موهای زائد در بارداری ارائه نشده است. با این وجود پزشکان توصیه می نمایند لیزر موهای زائد به بعد از زایمان موکول شود.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست با آر اف

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی

قبل از لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل به این نکات توجه کنید:

خطرات لیزر موهای زائد مخصوصا در ناحیه بیکینی و زیر بغل که از سایر نواحی بدن برای خیلی از افراد حساس تر است، بسیار مهم است. با این حال طبق آمار ها تاکنون عوارض خاصی برای آنها گزارش نشده چراکه در ایران از دستگاه های بسیار مرغوب همچون لیزر دایود، لیزر الکساندرایت، لیزر nd yag و لیزر ipl برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود.

لیزرموهای زائد


• سوختگی، تاول و ایجاد زخم های بزرگ از دیگر عوارضی هستند که در صورت عدم تخصص کاربر ممکن است بروز پیدا کنند. البته این عوارض در لیزر درمانی بسیار نادر می باشند و می توان آن ها را عوارض ناشی از خطای پزشک در نظر گرفت.
• هنگام لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل پوست های تیره بیشتر در معرض ابتلا به عوارض لیزر قرار دارند. زیرا در این پوست ها ملانین یا رنگدانه های بیشتری وجود دارد و همین موضوع منجر به جذب بیشتر پرتو لیزر توسط پوست می شود.
• انتخاب دستگاه لیزر و همچنین میزان تخصص تکنسین دستگاه نقش بسیار موثری در نتیجه لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل دارد. بنابراین هنگام انتخاب مرکز لیزر حتما به این نکته توجه داشته باشید.
• حتما ۲۴ ساعت قبل از لیزر درمانی ناحیه مورد نظر را به طور کامل شیو نمایید. این کار موجب می شود تا درد و سوزش هنگام لیزر کاهش پیدا کند و همچنین موهای زائد بیشتری دچار آسیب دیدگی شوند.
• برای کاهش عوارض ناشی از لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل به هیچ عنوان ۲۴ ساعت قبل و بعد از لیزر درمانی، از لوسیون، دئودورانت، پودر و … در این قسمت ها استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد کاشت ریش بدانید

نکته آخر

برای انجام لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی و زیر بغل یا هر ناحیه دیگری که تمایل دارید، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. مراجعه به کلینیک‌های معتبر لیزر پوست و مو می تواند زیر نظر تخصصی پزشک و با کمک اپراتور انجام بگیرد. بنابراین عوارض ناشی از لیزر موهای زائد به صفر خواهد رسید.

هزینه لیزر بسته به نوع دستگاه، نواحی مورد استفاده، کلینیکی که در آن اقدام به انجام لیزر می‌کنید در میزان هزینه های لیزر موهای زائد موثر است. بنابراین هیچ مبلغ دقیقی را نمی توان عنوان کرد. اما در هر جلسه معمولا هزینه ها زیر یک میلیون تومان خواهد بود. برای بررسی مبلغ لیزر هر ناحیه باید با مطب دکتر کامران جزایری تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط