Search
Close this search box.
آیا انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟

آیا انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟

آیا انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟ موهای شما پس از اتمام کاشت مو به نسبت قبل از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و در مواردی پوست کف سر در اثر کاشت مو دچار التهاب شدیدی می‌شود. شما به کمک راهکارهای مراقبتی می‌توانید میزان التهاب ایجاد شده را کاهش داده و میزان رشد موهای خود را تا چندین برابر افزایش دهید. یکی از بهترین روش هایی که برای گرفتن نتایج مثبت به کار گیرید، مزوتراپی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم نکاتی درباره این که مزوتراپی بعد از کاشت مو چه تاثیراتی دارد بیان کنیم، به همین منظور تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر مزوتراپی بر موهای کاشته شده

یکی از عواملی که تعداد گرافت های سالم مو را تعیین می‌کند، گردش خون در قسمت کف پوست سر می‌باشد. مزوتراپی یکی از روش های بسیار مفید برای تغذیه فولیکول های مو با موادی است که باعث رشد مو و بهبود کیفیت موها می‌شود. مزوتراپی به تنظیم و تعادل هورمون های رشد کمک بسیاری کرده و موجب افزایش و بالا بردن میزان گردش و چرخش خون در زیر پوست سر می‌شود. مزوتراپی بعد از کاشت مو کاملا ضروری است و نقش پررنگی در افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی در قسمت کف سر دارد. اگر در دسته ی افرادی قرار دارید که به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می‌دهید، مزوتراپی بعد از کاشت مو نزد بهترین متخصص پوست و مو در الهیه، را فراموش نکنید.

مزوتراپی بعد از کاشت مو

بهترین زمان مزوتراپی بعد کاشت مو

طبق آخرین تحقیقاتی که در دانشگاه های معتبر دنیا انجام شده، ثابت شده است که بهترین زمان برای انجام مزوتراپی ۳ ماه بعد از کاشت مو است. البته به این نکته توجه داشته باشید که این مدت زمان با توجه به شرایط مو و پوست کف سر هر فرد متغیر می‌باشد. در برخی موارد که میزان التهاب های ایجاد شده در کف سر کمتر می‌باشد، حتی در مدت زمان کمتر از ۳ ماه نیز می‌توان این روش را انجام داد. مهم ترین عامل تعیین کننده برای زمان انجام مزوتراپی التهاب و شرایط ریشه موهای تازه کاشت شده می‌باشد.

مزایای مزوتراپی بعد از کاشت مو

همان طور که اشاره کردیم انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو مزایایی دارد که این مزایا عبارتند از:

  • کاهش ریزش موها پس از کاشت
  • تسریع بهبودی
  • تحریک گردش خون
  • افزایش رشد مو
  • تولید کلاژن
  • افزایش سلامت پوست سر

مزوتراپی بعد از کاشت مو چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی بوده که در آن یک محلول غنی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و … به پوست سر با استفاده از تفنگ یا سرنگ مخصوص تزریق می‌شود. مواد دارویی مناسب برای تقویت پیازهای مو و تغذیه فولیکول های مو به پوست سر تزریق می‌شود. معمولا پزشکان انجام ۳ تا ۶ جلسه مزوتراپی را بعد از کاشت مو پیشنهاد می‌دهند. اما در برخی موارد ممکن است در صورت ضعیف بودن گرافت های کاشته شده، جلسات بیشتری توسط پزشک توصیه شود. هر جلسه مزوتراپی به طور متوسط بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه انجام می‌شود.

مزوتراپی بعد از کاشت مو چگونه است؟

هزینه مزوتراپی بعد از کاشت مو چه قدر است؟

برخی از افراد که کاشت مو را انجام داده اند برای تغذیه و تقویت موهای جدید نیاز به انجام مزوتراپی دارند. هزینه مزوتراپی به چند عامل بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

نوع و کیفیت کوکتل تزریقی

هرچه کوکتل تزریقی از برند های باکیفیت و معتبرتر باشد، هزینه آن نیز بالاتر خواهد شد.

وسعت ناحیه تزریق

ناحیه تزریق شده هر چه بزرگتر باشد، نیاز به مقدار بیشتری کوکتل تزریقی و زمان بیشتر می‌باشد. به همین میزان هزینه های دریافتی بابت ارائه خدمات افزایش خواهد یافت.

میزان دستمزد پزشک

میزان دستمزد پزشک با توجه به شهرت، مهارت و تجربه ها متغیر است. در صورتی که پزشک شهرت، تجربه و مهارت بالایی داشته باشد، هزینه های دریافتی بیشتر خواهد شد.

تعداد جلسات

هر چه تعداد جلسات انجام مزوتراپی با توجه به صلاحدید پزشک و ویژگی های فردی بالاتر باشد، هزینه ی کل درمان افزایش خواهد یافت. ‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط