Search
Close this search box.

آیا کاشت مو برای افرادی که موی فر دارند ممکن است؟

آیا کاشت مو برای افرادی که موی فر دارند ممکن است؟ کاشت مو برای افرادی که موی فر دارند مانند افرادی که موی صاف دارند امکان پذیر است. در گذشته کاشت موهای فر به خصوص افراد افریقایی تبار و سایر افرادی که موهای فر دارند چالش برانگیز بود و میزان ماندگاری موهای کاشته شده پایین بود اما در حال حاضر با تکنیک‌های جدید و پیشرفت‌های بسیاری که در کاشت مو حاصل شده است، کاشت موهای فر نیز به سادگی موهای صاف قابل انجام است. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی کاشت مو برای افرادی که موی فر دارند می‌پردازیم.

علت کاشت مو برای افراد با موی فر

افرادی که موی فر دارند بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار ریزش مو شوند که مهمترین آنها عبارت است از:

  • دلایل ژنتیکی
  • عوامل هورمونی
  • استرس
  • استفاده از برخی داروها
  • فشار به موها به دلیل استفاده از برخی مدل‌های خاص مانند بستن محکم موها به صورت دم اسبی
درباره کاشت مو برای افراد با موی فر

نحوه‌ی کاشت مو برای افراد با موی فر

برای کاشت مو در افراد با موی فر ابتدا منطقه‌ی کاشت مو علامت گذاری می‌شود. سپس بیهوشی انجام می‌شود. در مرحله‌ی بعد واحدهای فولیکولی از پشت سر با استفاده از روش میکروپانچ برداشت می‌شود. کاشت مو برای افراد با موی فر به روش جراحی کاشت مو با استخراج واحد فولیکولی FUE انجام می‌شود. در این روش، فولیکول‌های مو یا گرافت‌ها از ناحیه اهدا کننده به قسمت‌هایی که دچار طاسی شده‌اند یا موهای کم پشتی دارند انتقال داده می‌شوند. هر گرافت که از ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شود از یک الی سه فولیکول تشکیل شده است. روش کاشت مو با استخراج واحد فولیکولی یک روش مناسب برای افرادی است که موهای فر دارند.

 تفاوت کاشت موی برای افراد با موی فر

 روش کاشت موی فر کمی با روش کاشت موی صاف تفاوت دارد، در واقع پیچیده‌تر است و نیاز به مهارت بیشتری برای کاشت دارد. یکی از دلایل این است که موهای فر، پرپشت‌تر و ضخیم‌تر هستند به همین دلیل برش ساقه‌ی مو سخت‌تر است و احتمال آسیب رساندن به پیاز مو وجود دارد. در صورتی که کاشت موی فر توسط یک تیم پزشکی با تجربه انجام شود هیچ گونه مشکلی در فرآیند پیوند ایجاد نمی‌شود و می‌توانید به خیال راحت جهت کاشت مو اقدام نمایید.

مزایای کاشت مو برای افرادی با موی فر

در حالی که کاشت مو برای افرادی با انواع مو، از جمله موهای صاف، موج دار و مجعد مفید است، اما برای افرادی که موهای مجعد دارند، مزایای خاصی وجود دارد. مزایای کاشت مو برای افرادی با موی فر عبارتند از:

  • بهبود ظاهر مو
  • افزایش اعتماد به نفس
  • راهکاری دائمی برای کم پشتی مو
  • پیشگیری از طاسی
  • کم تهاجمی بودن
  • ایجاد ظاهر پرپشت    

افرادی که موهای فر دارند به دلیل حالت موهای خود، برای پوشاندن قسمت کم حجم و یا طاس به تعداد کمتری تار مو نیاز دارند بنابراین کاشت مو با تعداد کمتری از تار مو برای پیوند قابل انجام است.

کاندید مناسب برای کاشت مو برای افراد با موی فر

افرادی با موهای فر که دچار ریزش مو هستند یا کچلی موضعی در یک قسمت از سر آنها ایجاد شده است، به شرطی که موهای آنها در دو طرف و پشت سر سالم باشد می‌توانند برای کاشت مو اقدام نمایند. بیمارانی که دارای مشکلات زیر هستند نمی‌توانند برای کاشت مو اقدام نمایند:

  • آلوپسی بدون الگوی منتشر یا آلوپسی آره تا
  • بیماری در قسمت موهایی اهدا کننده
  • کم بودن تراکم مو
  • بیماری‌های خودایمنی
  • مشکلات جسمانی شدید 

آمادگی‌های پیش از کاشت مو برای افراد با موی فر

ابتدا باید یک جلسه‌ی مشاوره با جراح داشته باشید، اگر کاندید مناسب کاشت مو باشید باید برخی دستورالعمل‌های مراقبتی را از یک یا چند هفته پیش از جراحی رعایت کنید. این اقدامات پیش از جراحی به شما اعلام می‌شود. مهمترین آنها این است که اگر سیگاری هستید، سیگار کشیدن را ترک کنید تا بتوانید نتایج مناسبی از کاشت مو به دست بیاورید.

آشنایی با کاشت مو در افراد با موی فر

مراقبت‌های بعد از کاشت موی فر

پس از کاشت موی فر نیز مانند موی صاف نیاز است مراقبت های بعد از کاشت مو را برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر و جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر جدی بگیرید. مراقبت‌های بعد از کاشت موی فر عبارتند از:

تا یک هفته پس از کاشت ممکن است در ناحیه‌ی اهدا کننده درد داشته باشید یا دچار بی‌حسی در قسمت اهدا کننده شوید. تورم و کبودی در ناحیه‌ی کاشته شده و اهدا کننده طبیعی است.

پس از دو روز می‌توانید به آرامی موهای خود را بشویید و از شامپوهای تجویز شده استفاده نمائید. در صورتی که لخته‌های خون به ساقه‌ی مو بچسبد ممکن است فولیکول‌هایی که به تازگی کاشته شده‌اند از بین بروند بنابراین توصیه می‌شود بهداشت و شستشوی موها را طبق دستورالعملی که پزشک به شما ارائه کرده است انجام دهید.

اکثر افراد روز پس از جراحی می‌توانند به محل کار خود بازگردند اما یک الی ده روز از فعالیت‌های شدید پرهیز نمائید.

رویش موهای فر کاشته شده

در چند هفته‌ی اول پس از کاشت تقریباُ تمام موهایی که کاشته شده است به دلیل فرآیندی به نام شوک ریزش، می‌ریزند اما در طی مدت چهار ماه موهای جدید در ناحیه‌ی تحت درمان شروع به رویش می‌کنند و در طی شش الی نه ماه آینده ضخیم شدن آنها ادامه پیدا می‌کنند. به دلیل اینکه موهایی کاشته شده از خود فرد دریافت می‌شود بنابراین از لحاظ ژنتیکی ساختار مشابهی دارند و موهای کاشته شده نیز به صورت فر رشد خواهند کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط